להיות רופא בישראל – האם זה משתלם?

האם משתלם היום להיות היום רופא בישראל? לכאורה משתלם, אם מדובר ברופא העומד בקצה הסקאלה, בתפקיד מנהל מחלקה באחד מהמקצועות הניתוחיים. או אז, מסביר ד"ר אהוד מירון, סביר להניח שהשכר שהוא מקבל יהיה גבוה. כמו כן, אם הרופא עוסק ברפואה פרטית ונמצא באחד מהמקצועות המכניסים יותר, זה בהחלט משתלם מאוד.

אבל התמונה מורכבת יותר. עולם הרפואה הוא עולם מגוון. מתוך הניסיון שצבר דוקטור אהוד מירון ברפואה במערכת הממשלתית, בארגון רופאי המדינה ובהסתדרות הרפואית, הוא נחשף לנתונים ומכיר היטב את מגוון העיסוקים ברפואה: "אין דינו של רופא מתמחה כדינו של רופא מומחה המנהל מחלקה. פערי השכר יכולים להיות משמעותיים מאוד בין שני הקצוות – ואנו מכירים היטב את המאבקים של המתמחים בהיבט ההשתכרות ובהיבט שעות העבודה".

"מעבר לכך, גם בתוך מקצוע הרפואה ישנם עיסוקים מתגמלים יותר ומתגמלים פחות. רופא שתחום התמחותו הוא רדיולוגיה, כלומר עוסק בפענוח צילומי הדמיה, הוא בעל פוטנציאל השתכרות נמוך בהרבה בהשוואה לרופא העוסק בכירורגיה – וגם בתוך מקצועות הכירורגיה יש שוני בין רמות השכר", מסביר ד"ר אהוד מירון. "מעבר לכך, יש הטיה מובנית בעולם הרפואה הישראלי, בכך שהרפואה הציבורית מתוקצבת בחסר באופן קבוע. לכן, ככלל, השכר במערכת הציבורית הוא נמוך יותר, וקיים לחץ מתמיד לכיוון הרפואה הפרטית".

נגישות